Als persoonlijke coach is er een ongelooflijk potentieel om een positieve impact te hebben op het leven van mensen via online communicatiemiddelen. Online coaches kunnen op elk gewenst moment in contact komen te staan met hun cliënten, waar ze dan ook maar willen! Dit biedt vele voordelen, waaronder transportbesparingen, comfort, een flexibel uurrooster en de beschikking tot talloze educatiemiddelen. Om je op weg te helpen met online coaching, hebben we in dit artikel de meest vitale tips op een rijtje gezet.

Jouw platform voor het aanbieden van je online coaching diensten

Als online coach is het belangrijk dat je op de hoogte bent van de online mogelijkheden. Welke sociale platforms ga je inzetten om jouw diensten aan te bieden en om direct in contact te staan met je cliënten? Doe je dit goed, dan zullen ze zich meer verbonden met je voelen, wat zal leiden tot meer interessante verbeteringsperspectieven. Social media zoals Instagram is een fantastische plek om content te delen met je volgers en de betekenis van jouw online diensten in kaart te brengen. Om direct verkoop te realiseren voor jouw bedrijf, zorg ervoor dat je gebruikers kan doorverwijzen naar de plek waar ze jouw producten en diensten kunnen kopen en gebruiken. Denk hierbij aan een website of een app die jouw service overzichtelijk aanprijst.

Wist je dat de veel coaches gebruikmaken van de coachingsvaardigheden van een ander? Ga op zoek naar coach Alkmaar bij jou in de buurt en vind een personal coach die volledig past bij jouw ontwikkelingsbehoeften!

Wat ga je precies aanbieden?

De mogelijkheden voor online coaches zijn eindeloos. Afhankelijk van het soort coach dat je bent, kun je denken aan één-op-éen sessies of groepssessies die je bijvoorbeeld kunt combineren met maaltijdpakketten of relevant leesvoer. Door  extra aandacht te besteden aan wat je verkoopt, kom je meer te weten over mogelijke inkomstenstromen en zul je meer vorm kunnen geven aan je eigen businessmodel.

Creëer kwalitatieve inhoud

Wanneer je voor jezelf hebt vastgesteld wie jouw klanten zijn, hoe jouw programma er precies uitziet en hoe je met hen zult communiceren, is het tijd om te beginnen met creatieve inhoud die jouw klanten interessant zullen vinden. Jouw online content kan je zowel helpen om nieuwe klanten te leren kennen als een aanvullende bijdrage te leveren aan je bestaande klanten.  Wil jij als loopbaancoach mensen van dienst zijn die een re-integratie 2e spoor ondernemen, kom dan te werken bij een outplacementbureau om werkzoekenden doelgericht te helpen aan vervullend werk.

Categorieën: Uncategorized

0 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *